In de logistieke keten levert u meerwaarde door voorraad aan te houden voor uw klanten. Hierbij zijn een uitgebalanceerd assortiment en een hoge leverbetrouwbaarheid belangrijk. Maar hoe kunt u een hoge leverbetrouwbaarheid bieden zonder oneindig veel voorraad aan te houden?

De druk op uw kredietwaardigheid is toegenomen, voornamelijk gedreven vanuit de banken. Hierbij zijn uw werkkapitaal en voorraadpositie belangrijk. De kosten voor voorraadhouden nemen steeds verder toe, terwijl het aanwenden van lang vreemd vermogen vanuit banken nog steeds lastig is. Actief cash management wordt hierdoor steeds belangrijker. Maar hoe zorgt u voor een gezonde financiële positie zonder meerwaarde voor uw klant te verliezen ?

De groothandel is sterk getroffen door de wereldwijde economische crisis. Een goede concurrentiepositie is dus belangrijker dan ooit. We zien nu een licht herstel in afzetgroei, voornamelijk vanuit de im- en export. Maar hoe zorgt u voor een sterke concurrentiepositie waarvan u direct kunt profiteren zodra herstel van de handel optreedt ?

En waarmee kunt u de internationale concurrentie het hoofd blijven bieden ?

Om tot verbetering van uw resultaat te komen hebben wij een zesstappenmodel uitgewerkt:

Logistieke Grip
  • Logistiek
  • Financieel
Meten is weten
  • Analyse
  • Inrichting
Verbeter uw resultaat
  • Verbetering leverbetrouwbaarheid
  • Verbetering kredietwaardigheid

Wilt u een scherp inkoopbeleid voeren? Weten op welk moment u het beste uw bestellingen kunt plaatsen? En welke leverancier u de beste leveringscondities kan bieden? AccountView-software helpt u om uw artikelen in de juiste hoeveelheid, op het juiste moment en tegen de juiste leveringsvoorwaarden in te kopen.

Wordt u ook geconfronteerd met verslechterd betalingsgedrag van uw klanten? En eisen uw leveranciers steeds vaker vooruitbetaling?

Hebt u voldoende voorraad maar niet de juiste? Moet u regelmatig ‘nee’ verkopen aan uw klanten? Moet u ook ad-hocbestellingen plaatsen bij uw leveranciers? Hebt u het gevoel soms meer bezig te zijn met ‘brandjes blussen’? Leveren al uw klanten wel voldoende op? Hoe betrouwbaar is de levertijd van uw leveranciers ?

Voor de voorraadhoudende groothandel: de route naar verbetering van uw resultaat