5 succesfactoren voor een duurzame CRM implementatie

Om ervoor te zorgen dat uw Customer Relationship Management (CRM) implementatie soepel verloopt, is meer nodig dan alleen de installatie van een geschikte software-oplossing.

CRM is een integraal onderdeel van uw bedrijfscultuur en deze waarden moeten ook in het management van uw bedrijf vertegenwoordigd worden. Het is ook van essentieel belang om ervoor te zorgen dat u uw CRM-implementatie zo actief mogelijk wordt gecommuniceerd. Pas dan krijgen alle bij het CRM-proces betrokken partijen (zoals projectmanagers, belangrijke IT-personeel, alsmede de verkoop, marketing en service teams) de gewenste betrokkenheid om te komen tot een optimale invoering van uw klantgerichte beleid .

CAS CRM heeft een eigen CAS Project Methodiek ontwikkeld om een succesvolle implementatie te garanderen. En dankzij de vele jaren ervaring van CAS bij invoeren van bedrijfsgerichte CRM oplossingen, heeft het de volgende 5-toetsen ontwikkeld om succesvolle en duurzame implementatie CRM:

  • Klantgerichtheid. Besef dat uw klanten het meest waardevolle kapitaal van uw bedrijf zijn en plaats deze in het midden van uw activiteiten. Houd deze beslissing in het hart van uw bedrijfsstrategie en betrek uw medewerkers bij de stap-voor-stap herschikking van uw bestaande processen.
  • Uw meest waardevolle bezit - volledige contactgegevens. De Contactgegevens van uw klanten, prospects, samenwerkingspartners en leveranciers vormen de basis van een succesvol CRM-project. Controleer uw adresgegevens regelmatig om ervoor te zorgen dat deze up-to-date en volledig zijn. Bedenk welke informatie van belang zou zijn om elk van uw referentie groepen en het organiseer uw activiteiten om doelgroepgericht te zijn.
  • Transparantie van informatie voor een 360 ° view. Naast het hebben van up-to-date en volledige contactgegevens, het is ook veel waard om een zo volledig mogelijk overzicht van al uw interacties met klanten en transacties te hebben. CAS genesisWorld biedt u een manier om al uw offertes, contracten, betalingen en terugbetalingen evenals notulen van vergaderingen, telefoongesprekken, e-mail of aanstaande afspraken in een centraal klantdossier te bewaren. Dit zorgt ervoor dat uw verantwoordelijke medewerkers te allen tijde en overal direct toegang hebben tot al uw kennis van klanten en de bijbehorende projecten.
  • Gepersonaliseerde communicatie en aangename verrassingen. Stem uw klant begroetingen af op de wensen van uw klanten. Voor al uw contacten met de klant zal gebruik worden gemaakt van communicatie die uw klant prefereert. Hierdoor benadert u uw klanten direct met gepersonaliseerde begroetingen en kunt u aanbiedingen doen die aansluiten bij hun behoeften. CAS genesisWorld helpt u om adequaat en snel te reageren ten alle tijden bij het verwerken van aanvragen van klanten en tijdens de systematische follow-up activiteiten.
  • Aanboren verborgen potentieel. Gebruik uw bestaande klanten en projectgegevens als basis voor toekomstige beslissingen. Analyseer uw contacten voor potentiële zakelijke mogelijkheden en gebruik uw kennis van de klant en de key performance indicators (KPI’s) voor marketing campagnes of voor de evaluatie van nieuwe producten en diensten.

Mocht u nog vragen hebben, zouden we u graag helpen als officiële CAS Partner bij de succesvolle implementatie van uw CRM-systeem