Het wereldwijde netwerk wordt steeds uitgebreider - geldt dat ook voor uw onderneming ?
Facebook, Twitter, XING, Google+, LinkedIn - de triomftocht van de zogenaamde sociale media op internet is niet te stuiten. Meer dan miljarden mensen onderhouden nu online hun contacten. En deze tendens is snel stijgend.
Dankzij Facebook en andere sociale netwerken kunnen wij in contact blijven - of dit nu met oude vrienden is of met vage bekenden. Wie weet: misschien komt u weer een oude bekende tegen of kunt u elkaar van dienst zijn. Het is ook mogelijk om binnen een sociaal netwerk vrienden van vrienden tegen te komen, die dezelfde interesses hebben. Volgens recente Amerikaanse studies worden op het moment zelfs 20% van de huwelijken gesloten met contacten, die online zijn ontstaan.
Kijk eens goed naar uw onderneming. Heeft u eigenlijk wel een goed overzicht over uw zakelijke contacten? Indien u een CRM-systeem (Customer Relationship Management) gebruikt, dan weet u waarschijnlijk veel over uw klanten. Maar dit is pas een begin. Hoe zit het met uw medewerkers? Met uw leveranciers? Met uw partners? Met uw crediteuren? Met uw pr-mensen? Met uw lokale bestuur? Met uw toezichthouders?
Degenen onder ons, die proactief relaties onderhouden, zijn duidelijk in het voordeel. Zou het niet praktisch zijn als u dezelfde mogelijkheden bij het netwerken in de privésfeer kunt gebruiken voor uw onderneming?
Any Relationship Management (xRM) maakt dat nu voor u mogelijk.