Meer advies door innovatieve automatisering.
Uw dienstverlening verschuift meer en meer naar advieswerk. Daarmee biedt u cliënten duidelijke toegevoegde waarde door hen te helpen hun bedrijfsvoering en marges te verbeteren. Dit voorkomt discussies over hoge nota’s en zorgt voor tevreden cliënten. Toch blijkt de stap naar advies gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Zo speelt de schaarste aan financiële professionals op de arbeidsmarkt accountantskantoren parten en komen er – mede onder invloed van XBRL – steeds meer momenten waarop u informatie of rapportage dient op te leveren. Dit werkt uiteraard ook door in de praktijk van de administrateur. Uw cliënten zijn ook mondiger en Horizontaal Toezicht dringt ook door bij de (kleinere) administratiekantoren. Het maken van een kwaliteitsslag mag echter niet ten koste gaan van de capaciteit. Ook het administratiekantoor is dus gebaat bij ‘meer kwaliteit’ bij dezelfde ‘kwantiteit/capaciteit’. Kantoren kunnen door het optimaliseren van werkprocessen een nieuwe efficiencyslag maken, de kwaliteit van de dienstverlening verhogen en tijd overhouden om de adviespraktijk uit te breiden. Zeker nu het ook mogelijk is om de laatste schakel in de samenstelpraktijk – het toetsen van de administratie op juistheid en volledigheid – te automatiseren en ‘continuous auditing’ zijn intrede doet in de accountancypraktijk.
Verhogen van de productiviteit – meer doen met dezelfde mensen
Met de uitgebreide lijn van accountancymodules helpt de AccountView-software het kantoor de productiviteit te verhogen zodat met dezelfde mensen meer gedaan kan worden. Dat is niet alleen aantrekkelijk voor uw kantoormarge, maar simpelweg noodzakelijk in deze tijd van grote personeelsschaarste.
Meer tijd voor adviesuren door procesoptimalisatie
Wij zijn ook uw sparringpartner als het gaat om het bereiken van strategische doelen en het toepassen van nieuwe technologieën. Het gaat ons niet óm het toepassen van nieuwe technologie, maar wel om het gebruik van technologie om de processen op uw kantoor te optimaliseren om hierdoor voor te zorgen dat uw cliëntenadministraties altijd actueel en up-to-date zijn. Dat is de basis voor uw (nieuwe) dienstverlening.
Kwaliteit dienstverlening verhogen
Daarbij helpen wij u te innoveren; uw dienstverlening uit te breiden door het geautomatiseerd verhogen van de kwaliteit, ondermeer door er voor te zorgen dat uw cliëntenadministraties altijd volledig en juist zijn. Hierdoor verhoogt u uw toegevoegde waarde voor uw cliënten. En uiteindelijk helpen wij u hiermee uw marge te verhogen.